onsdag, april 29, 2009

Lite mer update=)

Ja ni får läsa dåtid, ligger ungefär 1-2 dygn efter med uppdateringen, denna gång handlar det om söndag och måndag=)

Söndag 26 april

Söndagen spenderades på Zoo, Balboa Zoo. Det ligger på samma ställe som Balboa park där vi var igår, alltså lördags. Balboa Zoo var stort och en massa djur att kolla på. Det fanns allt från apor till ankor till flamingos och olika sorters björnar. En björnras som heter Sunbear, hade ungar. Det var så söta och gulliga, nästan så man ville ta hem en. Vi vandrade omkring där på Balboa Zoo och fotade en hel del, nästan hela minneskortet, eller jo det vart hela minneskortet. Vädret var varmt och soligt, ibland kunde det komma isande vindar, eller kanske inte isande men kalla vindar. På Balboa Zoo ägnade vi större delen av dagen och då vi kom hem lagade vi ugnstekt potatis och grillade kött, så gott! Balboa Zoo rekommendera jag starkt om någon råkar ha vägarna förbi San Diego, det är en upplevelse i sig. I och för sig tycker jag allt vi gjort hittills är en upplevelse=)

Måndag 27 april
På förmiddagen tog jag och Fredrik en springtur på ungefär 5 km, det gick lite tungt i slutet, Fredrik hade bättre kämparvilja än mig idag. Men det ska det bli ändring på. Efter löpturen var det dags för lunch och lite duschning innan nästa äventyr. Äventyret idag bestod av att gå till ett akvarium där det har en massa olika fiskar. Här i USA åker man hellre bil än går har jag konstaterat. Och jag kan nog tänka mig varför genom att det inte är så trevligt att gå längs stora vägar trots att det finns trottoarer. Nåväl åter till äventyret, akvariet var häftigt. Man gick in i en korridor och längs väggarna fanns det akvarium inbyggda i väggen med olika sorters fiskar, koraller, maneter och sjöstjärnor och sjöhästar. Det var coolt att se sjöhästar, har jag aldrig sett i verkligheten förr. Jag såg en Nemofisk, en clownfisk, det var häftigt!
På kvällen har vi vart och tittat på Softball, Fredriks syster spelar det. Det är ungefär som baseboll fast med andra regler och större bollar. Det var lite annorlunda. Försökte mig på att knäppa lite kort men det gick sådär. Jag är inte direkt känd för att knäppa bra kort. ;)
Annars är det bara bra med oss, vi lever och mår. Ingen Svininfluensa för våran del. Don’t worry!


En liten wallaby, tror jag det är, den var inne hos koalorna, söt va?


Här är en Sunbear, en unge, väldigt söt

Här är en okapi, ser lite ut som en zebra, coolt djur!


En koala som sover, de sov sådär, jättegulligt!
Koalor sover ungefär 18-20 timmar per dygn

Koala vaken, man vill bara krama dem.

En flamingo som vilar sig på ett ben

Som alltid på Zoo så fanns det apor, här är en av dem=)

Som ni kanske märkt finns det inga bilder på fiskar från Birch Aquarium i detta inlägg, men det kommer senare, har inte hunnit fixa med de bilderna ännu. Det blir ju så stora när man fotar med systemkamera, såja det får komma i ett senare inlägg.

Malin; Nädå, jag har inte glömt bort det, ska kolla efter rage, promise!=)
Jonas: Trist med vädret, hoppas det blir bättre. Och kul att du gillar att läsa om vårt lilla äventyr:)

1 kommentar:

Mamma Inger sa...

Hej Camilla och Fredrik!
Ja det ser ut som om ni har det bara bra, jag tror inte ni behöver vara orolig över svininfluensan. Fina bilder ni har tagit. Här är det sista april och vi gör i princip ingenting. Det har varit fint väder men aningen kallt idag. Imorron och på lördag ska det bli varmare så vi kanske far till Gullvik. Ha de så bra och njut och upplev så mycket ni bara kan. KRAM KRAM från mamma, Palle och Markus hälsar så mycket!