torsdag, december 28, 2006

Länge sen...

..jag skrev något här nu, så det är på sin plats att jag gör det nu tycker jag! Det har vart mycket annart som gjort att jag knappt hunnit sitta vid datorn, det har ju varit JUL!=)
Dock utan snö denna gången, men det gick det också. Här kommer en kort resume om julens händelser:

Jag jobbade på julafton 12-21.15, men hann med en del ändå. På julaftonsmorgonen begav jag mig till mina kusiner för lite julfrukost, vilket innebar tomtegröt (risgrynsgröt) och annat smått å gott. Det var mysigt och roligt!=) Lite annorlunda jämfört med andra år, men de va skoj! Efter det vart det jobb och sen efter jobbet hem till mamma å co för lite julmat och julklappar. Jag vart nöjd över juklapparna, =) Så det var bra! På juldagen var jag och några kompisar ut och dansade, eller nåt åt de hållet, inte jag dock..:P Det var jättemycket folk ute, många man kände men lika många man inte visste vem det var, men det var kul ändå=) Hoppas ni andra hade lika kul??Anette?=) Annandag jul gick jag å en kompis på tjuvstarten av mellandagsrean, att folk kan vara så ivriga, så tokiga i mellandagsrea, I don't understand....=) Nåväl, men kul ändå...
Jag måste säga att julen är inte likadan som då jag var liten, kände det nu, man värderar saker väldigt annorlunda. Då jag var liten, minns jag att det var en evig väntan på att tomten skulle komma med julklapparna, vi tittade på Kalle Anka och efter det var det dags för julmiddag och sedan kom tomten, det var det man längtade till. Nu värderar jag mer umgänget, få umgås med sin familj och bara vara. Och en sak till jagf känt är att det känns bra att ha en familj att komma hem till, kunna fira jul med and so on, det finns det många som inte har möjlighet till och sådär....
Min julhelg har i vilket fall som helst varit helt perfekt!=) Fått umgås med "släkt", familj och vänner!=) Det enda som fattades var snön, när ska den komma???

Idag har jag inte gjort mycket vettigt, första vanliga dagen efter jul, onsdag, jag och mamma har vart en sväng på stan, eller vi skulle fara på stan men det var så mycket folk så vi ides inte, bättre lycka imorrn!! haha!
Det vart att jag köpte en ny dator istället, fick pengar i julklapp för det, vart en bärbar, och tyvärr måst jag göra vissa besvikna, det vart inte en Mac...utan en Packard Bell, fungerar mycket bra, so far...hehe...bara haft den i mindre än en dag, men jag är nöjd. Det är huvudsaken..:P
På kvällssidan var jag och fikade med Sparris, en kompis, och sedan kom Daniel och Maria och så for vi hem till en kompis, och då var det dags att plocka fram sina engelska kunskaper, och det gick väl sådär, känn mig inte helt hundra på att prata engelska=) Men men, bra träning, i just love the scottish accent!:)
Sådär nu vet ni hela min dag också..=)

Snart är det nyårsafton också, fram tills idag hade jag inget inplanerat förutom att jobba kväll, men nu vart det bestämt att det blir nyårsfirande hos Sparris med gänget, skoj skoj!! Så nu slipper jag sitta ensam hemma och fira det nya året med "grevinnan och betjänten" hehe

Kanske borde he sig i säng nu, så jag tar mig upp vettig tid imorrn!
Måste bara säga, va skönt det känns me jullov, klar me hemtentan, inget annat som hänger över en, "ledig" fram tills 15 januari,,wieee! Hoppas det går bra för er klasskompisar med hemtentan...

Take Care! å god fortsättning

Ett sista ord:
"Tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu
men det blir ljusare igen
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus, för jordens barn"

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det du säger? Du har äntligen köpt datorn? Och det blev inte en Mac!!? Jag är besviken ;)