onsdag, december 13, 2006

Det blir aldrig...


..som man tänkt sig! Iallafall inte för mig och pepparkaksby bygget! Det var svårare än jag trodde, men skam den som ger sig. Väggarna gick bra att sätta ihop men taket...oj oj, vilket kämp! Å klistret som man gör av socker, är inte att leka med, hur varmt som helst! Jag kan intyga det, lyckades bränna mig då jag skulle sätta dit sista takbiten! *mårr* Skorstenen va ett verkligt pysslande, kan ju säga att det vart mycket glasyr som anvöndes efteråt för att dölja fula kanter och så=) Det vart ingen pepparkaksby direkt av olika anledningar, utan en mer idyllisk pepparkaksgård, såhär ser det ut, inte perfekt å rakt:


Och så kan ni tänka er bilden mörkare så att bara ljusslingan lyser upp gården=) Jag lyckades inte riktigt med att få någrta bra bilder med natt inställt på kameran! Jag är ingen duktig fotograf, men jag gillar att fota. Eller rättare sagt, jag får min infall emellanåt, önskar dock dessa infall kunde komma lite oftare, det är ju trots allt ganska kul att fota. Om bara det kunde komma lite snö, så jag kunde få knäppa lite fina vinterbilder. Och snön borde ju dyka upp nångång, vill ha julstämning! Idag var de Lucia, men de kändes inte som att det var det utan mer att det var en vanlig onsdag.

På fredag ska vi ha "lilla" julafton hemma, detta pga att lillebror ska fara till Spanien på lördag och blir borta ända till i början av nästa år. Så då måste han ju få lite julklappar va tomten, men frågan är om han vart riktigt snäll...har du de lillebror??=)
Känns lite konstigt att dela ut juklappar då det är lite drygt en vecka kvar till jul, men de gå som inte göra det på nå annat vis... Dock firar vi somn är kvar hemma jul som vanligt och så, bara lillebror som får lite förtur..hehe...

Snart bara 1 vecka kvar till jullov, *hoppar av glädje*. Det ska bli så skönt med lite jullov, ska försöka skriva lite mera på hemtentan ihelgen, min förhoppning är att vara klar innan jul, men det återstår att se. Skulle ju vara riktigt härligt med ett intebehöva göra nånting lov!=)
Ska jobba julhelgen, dock bara fram tills julafton, så det känns ganska bra, då hinner jag med att vara med familjen och nära ocjh kära och lite sällskapsspel=) Sällskapsspel måste vara något som tillhör julen, tyck det verkar vara många som spelar sådana spel då, men de är ju kuligt! Me like!=)

Tipp Tapp tipp tapp, tippetippetipp tapp, midnatt råder tyster är i husen....ja den snurrar i mitt huvud just nu...=)
Bäst å he sig i säng kanske....

Och du min vän, du finns i mina tankar....you'll get through it, du är en fighter!

Ett sista ord:
"Don't judge the book by it's cover"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju lyckats f[ ihop ett pepparkakshus iaf, a lite till. Good work. Tankte du kunde anvanda den har lanken om du vill skylla pa nat om resultatet inte blev riktigt som du ville... http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,952454,00.html

=)

Haru na tips pa na roliga sallskapsspal, onskar mig nat sant i julklapp, vet bara inte vad? Man kanske inte ska skriva fragor har? Men ja gor de iaf... far val se om de blir na svar pa na satt... =)

Nu ar sista dagen pa kursen, ikvall aker vi till Dublin a stannar pa flygplatshotellet tills imorgonbitti. Da bar det av hemmat, soft!

Camilla sa...

Svar på föregående inlägg=) Jag smsar tips, ja ha massor av tips=) See u around when you get back!

Anonym sa...

Vilket fint pepparkakshus! Vi har inte gjort något men Linda och Christian har bakat pepparkakor. *knaper knaper*
Tragiskt med detta väder, uscha. Jag vill också ha en sån där riktig vit vinter som det var när man var liten!