onsdag, december 06, 2006

December...


..och ingen snö! Det är ju nästan en katastrof, tycker jag...Det ska ju vara mysigt vitt ute nu. Men inte det inte, nåväl, förhoppningsvis hinner snön dimpa ner innan jul.

Helgen vart riktigt lyckad, grymt kul hade vi, eller hur?=) det gör vi om, i sinom tid! I söndags var jag hemma hos mamma åco och bakade lussebullar, gottgott! Nu saknas bara ett försök till att lyckas baka en pepparkakshusborg=) eller ska jag kanske bygga en liten pepparkaksby? Hmm, tåls att funderas på. Det får bli helgens projekt, spännande! Jag kan dokumentera den stora händelsen=)

Snart jullov, eller är det länge kvar, näe, bara 2 veckor, wiee! Men först ett grupparbete som ska göras, som jag fortfarande tycker känns spännande, inte var dag man får göra en dokusåpa..hehe Dock ska dokusåpan vara lite mer strukturerad än dom man ser på TV, tror jag, eller vem vet det kanske blir ostrukturerad....det återstår att se, hursomhelst känns de spännande....
Jag satte uppe ett mål idag om att göra klart hemtentan innan jul, då få jag ett lååångt lov, vilket känns som det kan behövas. Det skulle inte sitta helt fel iallafall....

Såg en konstig film igår, Gothika, det skulle vara en skräckis, men jag vart ju inte ens rädder...och jag fattade inte filmen...måste nog se den igen. Jag vill se den nya filmen Happy feet från Disney...verkar hur skoj som helst...=)


Till sist blir ja bara tvungen att sätta in ett kort på mina katter:

"Like a shelter in the storm
I'll keep you warm
Know that you always can count on me
When everything fails
I'll be the wind in your sails
Know that you always can count on me

It’s not our colors
It's not our race
That makes us brothers
No matter what we might face
It’s not our last name
Not the blood in our veins
That makes us brothers
The love we share makes us the same"

(Brothers, Ola Svensson)



Ett sista ord:
"Om man funderar tillräckligt länge, kan det hända att man kommer på något bra" (Nalle Puh)




3 kommentarer:

Anonym sa...

yes, vi hade grymt kul!! jag röstar på pepparkaksby, det är lixom lite ovanligare, lite coolare! ;)

Linda sa...

har du "fått" tillbaka katterna nu? tyckte jag kände igen färgen på soffan... :)

Anonym sa...

Ja vill ocksa bygga pepparkaksgrejer! Hur ska ja komma mig for de!? Men helt klart, satsa pa byn! /DN