torsdag, november 30, 2006

Så superbra-...

..det känns med den höär kursen som vi läser nu=) Läraren är helt helt perfekt! Perfekt är kanske fel ordval, för ingen är ju perfekt. Men det jag menar och vill ha fram är att han är helt strålande på att föreläsa, kan ge konkreta exempel på olika situationer, bra på att förklara så man förstår. Och kursen som är en psykologikurs är jätteintressant, dock ha ja läst mycket av det förr, vilket känns jättebra, för då har jag mycket gratis, det känns för en gångs skull bra! =) Grupparbetet känns grymt spännande och faktiskt lite utmanande, men deär så det ska vara, tycker jag. Annars vore det inge skoj...

Jahapp, så var det snart helg igen, va härligt! Föreläsning imorrn, sen är de helg för hela slanten! Och det är inte vilken helg som helst heller, 1:a advent på söndag...wiee! Men snön saknas. Tänk att det är 1 december imorrn, huvva va tiden går fort när man har roligt=) Är det inte så? :P Och på lördag ska jag och några kompisar utforska öviks uteliv litegranna...ska bloi skoj det! Inte vilka kompisar som helst heller, det är några från "The marcats" (vissa vet vad jag menar). Men jag kan ge en kortfattad förklaring, (varning; jag å förklaringar är inte bästa vänner, bruka aldrig vara nån som fattar dom) så här är det, under gymnasiet var vi 8 tjejer som umgicks, vi gick alla i samma klass, å vi kände väl varandra väl, vi for utomlands tillsammans sista året, ni kan ju tänka er sju tjejer på en resa tillsammans, de va riktigt skoj...I vilket fall, som de namnet "the marcats" upp av nån anledning som aj inte minns...=) Men så är de, å de är just några ur vårt gäng som ja ska ut med på lördag, hur kul som helst känns de! Vissa har ja inte träffat på några år pga olika anledningar.-..men nu så!

Modo vann norrlandsderbyt mot Timrå ikväll med 8-1, de trodde jag aldrig! Men riktigt kul, att dom vann, då det var fullsatt i arenan, slutsålt! Kan bara tänka mig stämningen därinne, man skulle ha vart där. det är ju nästintill pinsamt att ja ännu inte lyckats ta mej till en match, jag bor ju bara 2 km ifrån Swedbank arena, hmm....skärpning!

24 dagar kvar till julafton, och julklappsinköpen borde påbörjas inom en snar framtid, genom att lillebror far till Spanien så måste han få sin julklapp innan jul, den 16 decemeber rättare sagt, och så fyller han år nästa vecka...oj oj! Måste komma på nå....gaah! inte lätt att hitta nåt åt en som fyller 17 år...men men det löser sig nog.

Näe, nu måste ja ta lite kvällsfika och sen hoppa i säng, näe inte bokstavligt talat!=) Föreläsning 9-12, vilket innebär en tiiiidig morgon för min del...men men bara ja kommer upp ur sängen så...pigg lär ja inte vara imorrn då ja komma till skolan...men glad!:)

Ett sista ord:
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten"

1 kommentar:

Anonym sa...

hoho, nu har a:et hittat hit! nice blogg du har ju skrivit riktigt mkt. keep up the good job!