onsdag, november 15, 2006

Igår...

..då ja kom hem från skolan, och kollade posten, hittade jag ett brunt kuvert från Övikshem, och min första tanke var; Vad vill dom nu då? Men jag öppnade det och läste att jag vunnit 2 biljetter till Melodifestivalen, deltävlingen som ska vara här i Övik, jippie! Anledningen till att jag vunnit var att jag för en dryg månad sedan fyllde i en enkät om bostadsstandarder och sånt, och då kunde man vinna biljetter till Melodifestivalen. Ja, ibland ska man ha tur=) Önskar bara man hade tur lite oftare än man har.

Var är snön då? Det regnar och regnar, snöblandat regn, slask, regn och ingen snö...bara trist å tråkigt väder. Jag vill ha vinter...nu! Iaf lite snö på backen så de blir lite ljusare ute på kvällarna, börjar bli lite kusligt att gå från bussen och hem. Dock är det ju upplyst hela vägen, men ändå, mysigare om de är lite snö på backen. Men den dyker väl upp så småningom. Hoppas varje morgon då jag vaknar upp och vinklar upp persiennen att det ska vara snö! But not yet!
För några veckor sedan, kom det ju en del snö, väldigt mycke snö, ett litet snöoväder kan man säga, inte som de förvarnat om men lite mer än vanligt...huvvaligen! alltså inte att det kom snö, de va skojsigt men ovädret va huvvaligen!

Skolan, den rullar på som vanligt, väldigt intressant kurs har vi haft nu, som börjar lida mot sitt slut, tlåkigt! Engelskan har inte varit så svår, det har gått bra, men de är grymt svårt att diskutera på engelska tycker jag, men de är en träningssak som allting annat! Dock klarade jag inte tentan på förra kursen så de är omtenta nu på lördag, håll alla tummar ni kan om ni vill! Sedan är de tenta på den här kursen nästa vecka, så jag lär inte kunna bli rastlös iallafall...=) Men jag känner mig oroväckande lugn, trots att jag inte pluggat tillräckligt ännu, men ja hinner....hopefully.....

Ja ha insett att man lär sig något nytt varje dag, alltså stämmer det talesättet. Det jag menar är att i varje möte med de personer lär man sig något, det kan vara något nytt om personen, eller något annat, i prinicip vad som helst. Och en sak till som jag tycker är lite viktig, är att man alltid ska tänka goda tankar om andra personer även om den personen kanske inte kommer till fikarummet lr nå sånt (bara ett exempel). Det förhindrar stress, den känslomässiga stressen. Ja, jag ha vart på en föreläsning om Stress, träning och kost på energihuset, oerhört bra föreläsare, intressant. Jag tycker de är tänkvärt.
Hon sa en massa andra bra saker också, men det tänker jag inte ta upp här, då ha ni ju hunnit somna...:P

Hmm, ja ha en liten fundering, om blogger, nån som ha få gärna hjälpa mig lite, då jag loggade in nu stod de att man kunde byta till Blogger beta men att man måste ha googlegrejs, måste man byta? Vad är de som är bättre me de än den här versionen.....

Men jag tänker avsluta med ett tänkvärt sista ord som kommer från just den föreläsningen:

"Alla är vi lika stora människor och lika små människor"

2 kommentarer:

Linda sa...

Grattis till vinsten! Inte dåligt...kommer nog bli hur kul som helst. Vare en eller två biljetter? Hoppas du får nån med dej iaf. Ska hålla ena tummen för tentan också! Jo, jag har sett det där med beta blogger eller vad det nu hette. Jag sket i det. Man måste nog ha google-konto (alltså gmail fattar jag det som). Vet inte vad det är för skillnad, jag är nöjd med den blogg jag har. Så vare med det! KRAM!!

Anonym sa...

som jag har förstått det så kommer alla "gamla" blogger-konton så småning om att migreras över till det som nu är google beta - så det är bara att luta sig tillbaka och vänta in förändringen (/förbättringen=?)

vi ses imorgon!