söndag, november 26, 2006

Panikartat...

var det igår vid invigningen av den nya gallerian här i övik...Det var invigning igårkväll mellan 18-22 och jag tänkte att det kommer nog inte vara så mycke folk där, eftersom det är lördagkväll och allt. Men tji fick jag, jätttemycke folk och jättelång kö. Uppenbarligen tänkte alla likadant=) Stod 40 minuter i kö, innan vi lyckades ta oss in, dock var det vakter som kontrollerade så det inte vart för många inne på en gång, de släppte in folk med 10 minuters mellanrum....Jag insåg varför man ska undvika premiärer och invigningar, det är ju livsfarligt att stå i kö, ingen chans att styra vars man vill hamna, trångt och så vidare....oj oj! Har aldrig varit med om nå liknande, men in kom vi till slut, och det var riktigt fint å mysigt. Dock var det mycke folk överallt, så man kunde osm inte ta sig fram så snabbt...men lite shoppande blev det allt. Lär nog bli mera sen då det lugnat ner sig lite och man kan gå och titta i lugn och ro...
Det är kul att det händer nåt i lilla övik, hänt mycket det senaste året vilket bara vara positivt för Övik som stad...=)

Annars har helgen varit bra, lugn å soft, inte så mycket som hänt direkt. Så ja har hunnit ladda batterierna och är redo för en ny kurs osm jag ser fram emot...dock ska njuta av morgondagens ledighet också...=) Lite långledigt från skolan är ju aldrig fel....på tisdag få vi tillbaks tentorna som vi gjorde i fredags och på onsdag börjar den nya kursen. Jag är lite nervös inför tentaresultatet, för jag känner att ja måste verkligen klarat den, men min känsla säger att jag pluggat för lite och att det kommer inte att räcka till godkäntgränsen....*suuuck* Och omtentan på informatikskursen gick inte så bra heller, bara till å leva på hoppet, sägs ju att hoppet är de sista som överger en....

Inte vart det nå julklappsköp ihelgen heller, och ingen födelsedagspresent åt lillebror heller, oj oj, blir veckans uppgift!
Svårt att veta vad man ska köpa till folk...men de brukar som lösa sig ändå....

Nu är de TV och lite nybakta bullar som gäller..*mums*
Sköööööna söndag!

Ett sista ord:
"Att våga är att vinna"

1 kommentar:

Linda sa...

ja, det är verkligen nått speciellt med äldre kort...de är helt underbara!! =)