söndag, november 19, 2006

1 down, 1 to go...

...omtenta igår, 80års kalas idag! Det har jag hittat på ihelgen, intressant va?=) I fredags stannade jag kvar i Umeå för att jag hade omtenta i lördags. Det var roligt, Petra och jag gjorde chokladbollar och hälsodrink, *mums*. Och ja, vi två åt upp alla chokladbollarna, riktigt goooda var dom! Hälsodrinken som bestod av apelsin, banan och kiwi va grymt god! Rekommenderas att göras, snabbt och enkelt, bara till att mixa allt med mixerstav och sedan färdig att dricka....=)

Igår, lördag, hade jag omtenta på en kurs jag inte klarade, omtentan gick väl inte sådär jättebra, men som de sägs, "hoppet är det sista som överger en". Jag hoppas jag klarar den, annars blir de ännu en omtenta, å det vill ja verkligen inte...men vi få väl an si. Imorrn ska jag börja plugga på tentan som jag har på torsdag, ingen rast ingen ro. Det är ett virrvarr, men det känns ändå inte helt omöjligt att reda ut alla begrepp och uttryck, gäller bara att plocka fram receptet för plugg. Vilket är:
  • några nypor envishet
  • några matskedar positiva tankar och energi
  • en gnutta fantasi
  • många skedar motivation
  • några skedar finurlighet
  • många skedar glädje
Ja, kanske ett konstigt recept men om man blandar dessa till en riktig röra så blir det bra!=) Dock gäller det att hitta den rätta balansen, inte för mycket eller för lite av något..hehe

Idag, söndag, har jag vart på 80 årskalas! Det var riktigt roligt. Farmor fyllde år och det var mycket folk hos henne. Det var så roligt att se farmor så glad å pigg, farfar var där också, roligt att se han också, fast på slutet vart han lite trötter, och det kan man förstå, mycket folk, mycket surr. Det kan ju bli en aningens förvirrande, händer ju för en själv ibland också!=) den selektiva förmågan att fokusera är inte alltid helt bra hos mig heller. Som, sagt det var riktigt roligt. Så många blommor hon fick, och fina blommor....=)

På tal om födelsedagar, snart fyller lillebror år, vad ska man ge en som fyller 17 år? Hmm, det är svårt, enklare var det då han va liten, då kunde han nöja sig med en liten brandbil eller ballonger. Helt galen i ballonger var han...=) från presenter till julklappar, jul närmar sig med stormsteg vilket innebär att jag snart måste börja sätta julklappstänket, vad ska man köpa? Samma fråga varje år, lika svårt! *hjälp* På nå vis löser det sig nog, har gjort det de senaste åren iaf, så varför skulle det inte lösa sig denna gången också?:P

Jag saknar min telefon! Hann ha den i fyra dagar sne gick den sönder och den som var ny å allt! Nu måst ja vänta 3 veckor tills den kommer tillbaks från telefonmobilsjukhuset, hoppas operationen som de skulle göra lyckades...alltså, min telifon är på service....:P
Det är ganska typiskt mig, alla saker som jag är det alltid något fel på, inget funkar soom dom ska från början, så det va ju egentligen kanske inte så oväntat...*smile*

Näe, nu ska jag se en film " Life Of David Gale", den verkar intressant..

Ett sista ord:
"För att komma till källan måste man simma mot strömmen"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Nästa gång du kommer får vi göra chokladbollar igen. Vad köpte du för present till din farmor? Blev det duntofflor? Kramis