tisdag, februari 05, 2008

Medlidande..

..ja precis så känner jag för Kaysa..Emmas lilla kissemiss. Jag är ju kattvakt som sagt var och igår då jag kom till Emmas lgh så var kaysa sig inte lik...hon bara satt och stirrade, ville varken äta eller dricka under kvällen..eller jo hon försökte, men det verkade göra för ont för att hon skulle kunna äta eller dricka. Och hon verkar ha ont fr hon jamar på ett vis som hon inte brukar göra...stackars kisse! Och inte kan hon säga vars hon har ont eller vad som är fel heller...känner mig helt maktlös, det enda jag kan göra är att se till så hon inte fryser eller så..men jag vill kunna göra mera ju, vill inte se henne såhär...Hon är ju världens gosigaste katt och det är full fart i henne annars. Har iaf ringt till veterinären och fått en tid imorrn, ochEmma kommer hem ikväll så hon kan följa henne dit. Känns så dumt, för jag känner ju inte Kaysa so Emma gör, så jag vet inte vad jag ska göra...är som en klump i magen att inte kunna göra nåt. Så på ett vis känns de bra att Emma kommer hem och får ta hand om sin kisse, känns tryggast för både emma och kaysa tror jag. Det dumma är ju att hon måste ta ledigt från sin praktik i Sollefteå, men ja hoppas allt ordnar sig.
-----
Blir inte mycke plugg idag, svårt att koncentrera mig, plus att jag nästan inte sovit nå alls inatt, mest kollat till Kaysa, hur hon mått, det kändes som viktigare än min sömn...dock ska jag försöka sova en sväng nu istället...

Over and out for now....

1 kommentar:

Marcus sa...

Du är så gullig... En katt betyder så mycket. Våran har legat och sovit på mig i soffan dom senaste dagarna. Så söööt!