söndag, februari 03, 2008

Analyser...

..av alla dess slag, vad sägs om innehållsanalys eller varför inte en argumentationsanalys? Ja, det är några analyser som jag borde kunna nu, men jag vet inte om jag kan dem, eller jo argumentationsanalys men inte innehållsanalys eller idéanalys eller diskursanalys. Och då exemplen i boken bara handlar om politik och nazism, känns de som, blir det hela ointressant å rörigt, iaf för lilla mig. Men men, bara att plugga på...dock har jag tappat bort det där bra flowet jag hade i pluggningen, så nu går de lite mindre bra. Men det kan ju iofs bero på att jag pluggat mestadels av helgen. =)

I fredags kom Emma och Camilla på besök, med sig hade de bakelser, tror det heter budapestrulle. Så vi fikade dem och drack te till, mysigt! Surrade om ditten och datten...;) Just det, fick en försenad födelsedagspresent av dem också...2 fina ljuslyktor formade som hjärtan, me like!!
Lördagen spenderades en del på stan med Sparris, shoppade litegrann, äntligen fick jag mig ett par nya örhängen..så nu har ja lite att välja på=) Jag hade velat hitta lite kläder men hittade inget som föll mig i smaken...det är konstigt det dära, om man är ute efter kläder så hittar man aldrig ngt men då man inte är ute efter ngt så hittar man massor...märkligt..

Idag har jag inte gjort många knop, städat, packat (eftersom jag är kattvakt åt Emmas kissemissar så bor jag i hennes lägenhet på veckorna) och så har det ringt folk på lägenheten, som vart här och kikat idag.

Vill inte påstå att jag är laddad för en ny vecka, men den kommer ju ändå oavsett, så det är bara att den som det kommer. Borde iaf plugga en massa...hoppas jag får tillbaka den starka motivationen igen...Det blir nog bra till slut iallafall..

Annars då?
Jodå, bortsett från all stress med skolan så är det bara bra...eller så bra som de kan bli=) Skulle vilja träna mer än jag gör...så jag får bort rastlösheten i mina ben, spring i benen, det är såå jobbigt...så det är når jag ska försöka ta tag i också..träna minst 3ggr i veckan iaf...borde väl funka???

Näe, nu ska jag kika på lite TV...hoppas ni alla har haft en bra helg!

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Helgen har varit skön! Lugnt igår å idag likaså. Möte på förmiddan, bjuden på middag och filmkväll på eftermiddan...inte många knop här med andra ord. Hoppas du hittar taggen inför kommande vecka! Kram!