söndag, augusti 19, 2007

De va de dä...

..ja. nu är kubbyran spelad. Helgens stora happening var Kubbyran i Sidensjö, och vi hade ju anmält ett lag, men tro inte att det va säkert att vi skulle kunna spela för de. Laget bev komplett precis innan match, detta beroende på att lagmedlemmar dragit sig ur, så veckan som va försökte jag och Emma ragga nya lagkamrater, och till slut lyckades jag övertala lillebror att vara med. Och det hela verkade va fixat, men så hände de som inte fick hända, lillebror gick och gjorde sig illa så illa att han hoppar omkring kryckor...Men en räddande ängel på lördagen då vi kom till kubbyran var att Pia, en som jobbar där jag å emma brukar sommarjobba, var där och ställde upp i vårt lag, så vi fick spela kubb! =) Och hur gick det då? Ja, vi vann första matchen, sen förlorade vi resterande gruppmatcher, men vi hade kul och det ä'r väl ändå huvudsaken?? Och sedan är vi lite stolta över att vi vann över fjolårsvinnarna...hihi...

Efter Kubbyran så var de dags för grillning, och med vår vanliga tur så regnade det, naturligtvis! Men Emma grillade tappert på....det går att grilla även fast de regnar;) Å va gott det vart också, grillad fläskfile och potatisgratäng, *gott* Och en trevlig kväll vart det också...de må vi göra om=)

Idag har vart lite av en slöardag, men de är ju söndag, då är det tillåtet!=) Nu är det bara 5 dagar kvar tills jag åker till Turkiet..*längtar* det ska bli så härligt och äntligen får jag fara utomlands, resten av familjen ha ju varit utomlands i omgångar, men inte jag inte, så nu är det min tur!=)

Nu, är det dags för lite Beck, ja jag ha sett även den här filmen förr, men jag gillar dem....så jag kan nog se dem om och om igen....fast jag tycker TV4 skulle kunna visa lite nyare Beckfilmer, men de har faktiskt ändrat ordningen på filmerna detta år...hehe...de ha jag uppmärksammat.

Ett sista ord:
"Det blir vad man gör det till"

Inga kommentarer: