måndag, oktober 13, 2008

Söndagen...

...den 12 oktober var då det hände! Jag sprang 1 mil59 minuter, alltså under en timma. Vilket innebär att jag nått mitt mål=) Dock med bara en minut men det är under en timma;) Sammanfattningsvis har jag förbättrat min tid med 2 minuter på de 3 lopp jag sprungit denna sommar/höst, vilket ändå känns helt okej för att vara mig. NU vet jag vad jag har att sträva emot nästa år. Hässelbyloppet var inte det roligaste jag sprungit, och trögt gick det vissa bitar men det gäller att inte ge upp bara. Efter det här loppet, då jag kom i mål, så kändes de som att jag aldrig mer ville springa något lopp men det kommer jag göra, var så säker! Nästa år är jag på gång igen. Nu ska jag trappa ner löpträningen litegranna och träna lite styrka istället.

Nu är de en ny vecka med nya tag. Jag jobbar hele veckan lång, eller mån-tors iaf som jag vet om nu. Sedan på lördag är det dags för hockey, Modo-SSK, det ska bli skoj. Då får jag ju träffa Lina också, mys!!=) Men än är det bara måndag och jag har nyss kommit hem från jobbet och nu är det dags för lite tvättning, vilket innebär spring upp och nerför trappor i 3 timmar framåt. Stackars mig som har träningsvärk i benen, haha!

Återkommer nån dag då jag har mer vettigt att skriva om…=)

Ett sista ord:

”Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom”

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Grattis till att du nått ditt mål, inte dumt!

Jonas sa...

Stort grattis! Jättekul att du klarade ditt mål. Det där citatet på slutet är verkligen sant! Översatt till Norrländska: He som int' döda, he härda... =)

Lina sa...

grattis grattis!!!! grymt va du är duktig!! å JAAAA snart ses vi ju :D har inte lyckats köpa biljetter än till hockeyn...men igår lovade jag syrran att göra det idag....får se hur jag lyckas med det ;) KRAM!

Marie sa...

Jättekul att du klarade ditt mål!!!! Du är duktig du! :)

Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marcus sa...

Sprang Höstmilen som vanligt i dag och tog mig runt på 56.14. Banan är ju 10,6 km. Tiden får duga men jag har ju inte löptränat nånting knappt. Har bara cyklingen från jobbet.
Men du är duktig!! Roligare att springa lopp i Sthlm också där det är många fler deltagare. Vi var väl 350 st. idag tror jag.
Hoppas du haft en fin helg!
Kram