tisdag, september 23, 2008

Arbetsförmedlingen..

...Idag tog jag tag i det som jag så länge gått och dragit på, nämligen att skriva in mig hos arbetsförmedlingen som arbetslös, ehh jag menade arbetssökande.=) Det gick lätt och smidigt iaf idag. Fick en handläggartid i slutet av oktober, ja typ en månad kvar tills dess innan jag får någon "hjälp" med att söka jobb som hon så fint uttryckte det! Nåväl, jag söker jobb varje dag, känns som man skulle kunna väcka mig i sömnen och jag skulle kunna skriva AMS adress på datorn och söka jobb..hehe. nåväl det är vad jag gjort idag.

Åkte på en förkylning i slutet av förra veckan vilket var lite otajmat ju. Jag har ju ett lopp att träna till...ja ni hörde rätt, jag ska springa ett lopp till, den 12 oktober, Hässelbyloppet. Nu blir det tredje gången gillt, att komma under en timma=) Men måste börja träna lite snart så jag kommer i form...det ska bli skoj, som alltid. =)

Helgen som var innebar födelsedagskalas, skoj skoj!=) God mat och trevligt sällskap! Jobbade även ihelgen, bara en dag men alltid något. Har fått jobba rätt mycket vilket känns bra=)

Tack för alla kommentarer om vårt kök!=) Kan ju säga som så att sovrumsrenoveringen är påbörjad, garderoben är klar=) men bilder kommer inte än på ett tag...dröjer nog en stund tills lite mera är omgjort.

Nu ska jag ta det lite lugnt och se på film tror jag...vi hörs!

Ett sista ord:
"Kärnan i äkta vänskap är att tillåta varandra små felsteg"

1 kommentar:

Esmeralda sa...

Kolla upp alla bemanningsföretag som finns runt omkring dig. Lättare att få in en fot i företag om man går via dom.:)