söndag, september 07, 2008

60 minuter...

..sprang jag på denna gång! Alltså en förbättring på en hel minut, fantastiskt!:P Det där med att komma under en timma verkar vara svårt men jag ligger på gränsen iaf.=) Nöjd är jag iaf, än en gång fått bevisat att jag kan springa 1 mil på en hyfsad tid för att vara mig iaf=) Nu ska jag berätta hur loppet var...För det första så ösregnade det vilket innebar att spåret var lerigt och blött. Loppet var ju i skogen, på elljusspår typ. Och så lerigt på sina ställen så man sjönk ner en bit. Från början försökte jag hoppa över/undvika de värsta gyttjepölarna men insåg rätt snart att de var bara att springa igenom, dyblöt om fötterna vart man nästan på en gång. Banan var på 5 km vilket innebar att man sprang samma bana 2ggr...alltså samma leriga ställen etcetra fick man passera 2 ggr..skoj skoj! Det var lite annorlunda jämfört med Midnattsloppet som var på asfalt och lite mer flackt...här var det väldigt backigt, men det var skoj!!=) I mål kom jag dyblöt om fötterna och lersmuts på hela bene å kläderna...oj oj så man såg ut. Kan ju säga att en varm skön dusch var välkommet efteråt. Att springa i ösregn och ett lopp som går på elljusspår där banan är alldeles gyttjig och blöt pga allt regn var en upplevelse i sig.=) Men nu är det gjort och jag tror faktiskt att det inte blir några mera lopp sprungna för min del....i år! Nya tag nästa år...=)

Vi har även varit på en kräftskiva, lördagkväll nånstans ute i skogen nära Nyköping, skoj skoj!=) Men usch så trött jag är idag, men men sammanfattningsvis har helgen varit bra. Men Lina, jag förstår fortfarande inte vad mer man kan äta på kräftan än stjärten på den, det andra ser lite ogott ut..;)

Nu är de film som gäller här sen är de nog dags att kasta in handduken för en godnatts sömn och ladda batterierna för en ny vecka...=) Spännande att se vad den har att erbjuda, livet som arbetslös börjar bli lite trist nu, trots att jag gick in och jobbade tis till torsdag förra veckan på korttidsboendet där jag sommarjobbat. Men men, nångång hittar jag mitt jobb också....det ordnar sig...

That's all for now....By the way,..bilder kommer snart på kök, utflykter etcetera...promise!=)

4 kommentarer:

Esmeralda sa...

Men klorna såklart!!! :D Du måste ju äta klorna!!!

Jonas sa...

Inte bara "en minut bättre", du gjorde det dessutom på en lerig och mjuk bara i ösregn! Starkt jobbat! Vi har varit hemma i Övik i helgen, kom precis hem till lägenheten - skönt! =)

Lina sa...

jo, precis som malin skriver finns ju klorna, men framför allt en annan sak....När du tagit bort stjärten tar du tag med tummen och drar bort skal-ryggen. Där inne hittar du massa götta som du hugger tänderna i och på en tugga har du mumsat i det. GREJT! men passa dig för gallan, den vill man verkligen inte äta.....

grattis till ett superlopp!! precis som jonas sa så sprang du ju udner helt andra omständigheter, så detta var ju mycket bättre gjort!!

Marcus sa...

Tjo!
Du hade lätt gått under en timme utan regnet. En blöt bana gör flera minuter på en mil jämfört med torra förhållanden. Så det där var verkligen ett stort steg framåt. Bara att träna vidare så ska du se att det kan gå ännu bättre.

Kräftor är inte min grej kan jag säga. Men det ser mumsigt ut annars.
Kramar