söndag, december 09, 2007

Lördagen i bilder...

..Ja, här kommer vad jag gjorde i lördags=)

Först ut är lillebrors 18 årsdag, eftersom jag hann fara innan alla gäster kommit så vart det bara kort de tårtor som skulle ätas denna dag, jag har gjort gräddtårtan och mamma smörgåstårtan..=)




Julbakskväll med mysigaste vännerna Emma och Camilla(2) Vi bakade massor, lussebullar, pepparkakor, kokade knäck och gjorde tryfflar och avslutade kvällen med glögg och tända ljus och mys...hur skoj som helst!!

Camilla2 i full fart med att fixa till lussebullar, eller lussekusar som det kallades, lussebullar var visst en annan sorts form på...:)
Här nedan är lite av alla lussebullar som gjordes av oss=)
Emma i full fart med att kavla ut pepparkaksdegen=)
Här nedan är vi i full fart med att trycka ut gubbar, gummor, grisar, hjärtan ja alla möjliga pepparkaksformer=)
Färdiga pepparkakor=) fast bara en bråkdel av det vi gjorde, många plåtar kvar..

Självklart stod jag för disken denna kväll, det vart en hel del disk, men jag stod inte jämt, hann även med lite bakning å annat=)

Just detm knäck kokade vi också, väldigt lyckat, men att hälla smet i formarna utan att bränna sig var lite klurigt...eller?
Lördagkvällen avslutades med glögg, nybakta pepparkakor och lussekatter, tända ljus och prat om allt och ingenting, mysigt!=)



Ja, det var min helg, nu är dags för en ny vecka med nya äventyr!Ny kurs startar imorrn...bara ta nya tag!=)

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm...vad mysigt! Jag har itne ens hunnit med ett litet pepparkakshus i år. nada. får njuta av andras bilder och bak istället :-D

Anonym sa...

Lussebullaar!!!! Dregeeeeeeel! =Þ~~~~~~~~

Anonym sa...

ja de va en toppenmysig kväll! du, vi må ju ut o shoppa julklappar oxå! ja o mina två favorit C:n ;)