söndag, oktober 22, 2006

TC/Push!

...har jag varit på idag! Och det var nog inte sista gången heller, å så grymt kul och jobbigt det var! KOmmer att kännas imorrn, aj aj!=) Tur att det är värk som visar på att man gjort något... Nu undrar kanske vissa av er vad Tc/push är för något, Jo det kan jag berätta för er. Tc/push är ett kombinerat spinning och pushpass. Alltså ett pass för hele kroppen! Rekommenderas varmt! Push är styrketräning fast man använder sig av skivstänger och hantlar. Det är jätteskoj, promise! Fast man måste nog gilla den träningsformen litegranna för att tycka att det ska vara kul. Men man kan inte säga att det är tråkigt förrns man provat. Det är konstigt det där, att man så snabbt bildar sig en uppfattning om något som man aldrig ens prövat, hur kan det vara så? Och att uppfattningen rätt så ofta blir negativ mer än att den blir positiv. Ja de är konstigt det där, få spinna vidare på den funderingen, så kanske jag har något vettigt svar i någon framtida blogg...:P

Snart dags för en ny vecka igen, den här helgen har som alla andra helger gått väldigt snabbt och inte har jag fått mycket gjort inte, iallafall inte allt jag tänkt och knappt hälften av det. Plugga skulle jag ha gjort en massa ihelgen, men ja, näe inte vart de så inte, få ta igen de till veckan. Tentan är på fredag, så jag borde om jag hittar motivationen (tro vars den gömt sig, letat överallt) så kan jag få till något effektivt pluggande. Imorgon är det redovisning, sen är de tentaplugg resten av veckan, typ....Det är lite svårt med att veta vad man ska lägga mest krut på till tentan, för upplägget ha vart lite halvflummigt och inga direkta direktiv känns de som. Direktiv har jag läst om i någon av böckerna vi har, tror vad de handlade om nu igen? Stanadardisering kanske? Äh, ja få kolla upp det senare...=)

Snön kom lika snabbt som den for. Och samma visa varje år, många bilar som inte har vinterdäck och inte lär sig år efter år att snön kan komma helt plötsligt här i norrland och orsaka stora problem på de norrländska vägarna vilket 80 långtradare bitter fick erfara natten till fredag. De bildade en lång, lång rad och stoppade upp trafiken pga att de inte kunde ta sig framåt pga att de inte hade nå vinterdäck. Nog tycker jag att om man sitter å kör en långtradare genom hele landet, och de börjar närma sig oktober-november, så borde vinterdäck vara på,men ja så verkar inte fallet vara...lite dumt....
Nåväl, nu är snöblandat regn uite, få hoppas det inte blir minusgrader och fryser på under natten, dåp blir de halkigt..de är inte skoj..

Snart är det bara 2 månader kvar till jul, kan ni tänka er, nyss var det sommar och sol och varmt, nu är de snöslask eller mest regn, å grått å trist, blä! Snöa ordentligt så det blir lite ljusare ute, speciellt på kvällarna och så att alla barn får börja åka pulka (inklusive mig:)) Visserligen såg jag i fredagsdå jag var ut en sväng direkt efter de snöat och de var vitt på backen några barn som åkyte stjärtlappar utför en liten backe...de var helt saliga! Riktigt roligt att se!

Nu ska jag fixa till lite kvällsfika och läsa litegranna ur en av böckerna, är som att välja mellan pest eller kolera, tror nog det blir standardiseringsboken, lite ISO9000 å sånt där skoj!=) eller inte...

Ett sista ord:
"Kan du inte hoppa över, gå under"

1 kommentar:

Anonym sa...

du är galen som gillar tc/push men det visste jag redan ;)

När det gäller tentan så vet jag preciiiis hur det känns. Men kolla exempeltentan så har du ngt att gå efter - det tänker jag göra.

Själv läser jag engelskaboken... hua. men det ska väl gå, eller hur?