söndag, oktober 01, 2006

I goda vänners lag...

..kan man ha riktigt skoj! Var ute på restaurang ihelgen och åt, 3 rätters middag, buffé. Vilket innebär att man får äta hur mycket man vill. Det fanns en del att välja bland också, gott var det också! Riktigt gott! Och jag kan intyga att mätt det vart man...=) Behövde inte äta något mer den kvällen iallafall. På restaurangen fanns även en trubadur, det var riktigt mysigt med musik i bakgrunden...Och ett uttryck som kom fram lite nu och då var " lite till får man alltid ner.." vilket syftade på att hur mätt man än kan bli så får man alltid ner lite till. Dock är jag ytterst tveksam till det, är jag mätt så är jag mätt! Men skoj var det!
Annars har det inte hänt så mycket vettigt ihelgen, mest försökt göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt, tror jag har lyckats riktigt bra, faktiskt.

Börjar längta så smått till vintern, skulle vara kul me lite snö som lyser upp ute nu då det börjar bli mörkt. Och sen har vintern sin charm, det finns så mycket kul man kan göra som att åka snowboard, åka skoter, längdskidor eller varför inte bara vara ute på isen en fin vinterdag? I like it!
Nu är det oktober, den trista och gråa månaden på året, månaden som känns ligga mellan höst och vinter. Hoppas den går riktigt fort=)

Har kikat lite mera på nätet idag för att se om det finns några bra sajter där man kan hitta information om olika reseturer eller folk som vart ute och rest, men jag hittade inget bra förutom de vanliga som jag är inne lite nu och då på...Någon som vet någon bra sida eller nåt åt det hållet???

Varför går helger så fort? är en fråga som man oftast ställer sig då söndagkväll börjar komma krypandes...visst helger går fort men jag tycker veckorna går minst lika fort. Eller det beror på vissa veckor kan gå långsammare än andra, men allt som oftast går veckorna fort, förutom måndagarna, de är seega...men resten går snabbt!
Jag är sååå taggad för en ny vecka, med nya möjligheter och utmaningar. Eller nja lite iallafall, det blir nog mer så småningom.

Näe, nu är det tillbaks till TV och Beck, ja jag vet att jag ha säkert sett Beck tusentals ggr nu, men de är lika underhållande everytime!=)

Ett sista ord:
"Håll ögonen på dina ideal och fötterna på jorden"

Inga kommentarer: