söndag, maj 20, 2007

Åh vilken härlig dag...

...för solen skiner och allt känns bra!=) Att solen kan ge en så mycket energi, och jag kan säga att solskenet utanför mitt fönster imorse var varmt välkommet. Och ännu skiner solen och det är varmt trots att det blåser lite. Sånt härligt väder på en söndag gör ju att det nästan inte känns som söndag...söndagar brukar ju förknippas med ångest, inte göra nåntingdag etc, men idag känns det som jag skulle vilja göra hur mycket som helst....utom att plugga...;) Det finns ju mycke roligare saker att göra en dag som denna...
Är hos mamma å co och hälsar på, passar på att sitta lite vid datorn då, eftersom min uppkoppling bestämde sig för att sluta fungera imorse och jag hoppas på att det bara är nån driftstörning....så det börjar fungera snart igen....Nej, det går inte att vara utan internet, tyvärr så är jag nog lite beroende av det...men man använder det ju till så mycket numera...betala räkningar bland annat....Nåväl det är ett i-landsproblem, I know! Det löser sig nog...

Helgen har annars varit ganska så lugn...inte gjort mer än nödvändigt...kanske lite för lite till och med...jaja, nåväl det är som det är...Man måste väl inte göra nå jämt heller??? Iofs brukar jag vilja att det alltid ska vara nåt som händer, men har även börjat inse att lite lugn och ro ibland inte är helt fel...men det är svårt att inte göra ingenting....

Dagens:
  • Positiva: Solen skiner och gör mig glad=)
  • Låt: Walking on sunshine...
  • Irritationsmoment: Internetuppkopplingen funkar inte i min lägenhet, *mårr*
  • Måste: Diska, städa undan lite och plugga när jag kommer till lägenheten igen....
  • Fundering: Varför tror jag alltid att jag ska hinna mer än jag tror under en viss tid?
  • Konstaterande: Ja, jag är tidsoptimist in i det sista...fast de är ju ingen nyhet...för vissa..;)
Ett sista ord:
"Kärnan i äkta vänskap är att tillåta varandra små felsteg"

Inga kommentarer: