måndag, juni 08, 2009

Äventyrligt

Igår kom vi hem från Äventyret i Kolarbyn. Det var riktigt riktigt roligt, trots att vädret inte var det bästa. Det regnade, var molnigt och ibland kikade solen fram. Det började alltid regna då vi skulle göra upp eld och grilla maten. Det var lite lustigt, annars var det för det mesta uppehåll. Jag tyckte att det var riktigt härligt att vara mitt ute i skogen, långt från buller och bång. Så fridfullt så tyst. Och massa trevligt sällskap, skoj! Vi bastade, badade (i samband med bastun tog vi oss ett dopp), grillade, försökte fiska, och hade allmänt mysigt!

Kolarbyn kan jag rekommendera för den som kan tänka sig leva primitivt, hugga sin egen ved, elda sin egen eld etcetera. Man bor i en kolarkoja, där det finns en vedeldad kamin och två britsar på varsin sida av kaminen, riktigt mysigt. Jag sov riktigt bra där, trots att det var smalt och lite hårt, fast man hade fårskinnsmattor under sig som madrass, härligt. Jag förstår varför saker och ting tog lång tid förr, då man var tvungen att hugga sin egen ved, tända elden varje gång man skulle göra mat eller dylikt. Och sen, för oss så regnade det ganska mycket då vi var där, men vårt motto var: det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!=)

Idag är jag ledig och tänkte tvätta lite kläder som luktar rök från helgen och sedan är det träning som står på schemat. Och lite planering av vad jag ska ta med mig hem på torsdag, åker hem en sväng över helgen, det vankas bröllop, trevligt!=) Och så ska jag hinna klippa mig också, hade faktiskt tänkt att bli lite ljushårig, inte blond utan bara ljusare, vad tror ni om det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det luktar fortfarande rök i vår lågenhet efter helgen... tvättar och tvättar men det försvinner ju aldrig :-( //Fru Olsen