lördag, januari 23, 2010

Long time gone..

..ja nu var det ett tag sen jag skrev. Och tid har verkligen inte funnits...Kvällarna har spenderats med träning eller pluggning..eller bara slöat framför TV:n;). Nåväl, även denna vecka rusade fram och nu är det helg igen. Ihelgen blir det inget speciellt, förutom klättring imorgon då (söndag).

Vi slipade hallen igårkväll, så idag har vart en enda stor städdag, skönt med nystädad lägenhet. Ikväll har jag bestämt mig för att det blir lördagsmys med tapas och en film senare ikväll...med tanke på att vi nyss åt seeen lunch/middag...lunch för oss men middag för normala människor vid den här tiden på dygnet, 17.30;). På helgerna blir mattiderna lite ruckade, tokigt!

Vet ni? Jag har hittat mitt nya vill ha, en träningsklocka, en Garmin 305! Me like, vill ha! Den har gps, vilket är bra, för då får jag veta hur långt jag springer. Så det kommer bli mitt lilla mål här framöver, att spara ihop till en sådan;) . Jag har kommit igång med löpningen rätt bra nu, det går faktiskt över förväntan att springa nu då det är vinter, inte så jobbigt som jag trodde. springer 2-3 minuter långsammare på samma sträcka som jag brukar springa på sommaren...så det känns bra. Nu gäller det bara att hålla i med träningen.

Om exakt 2 veckor och vi till Frankrike och Tiegnes för att åka lite snowboard i en vecka, så härligt det ska bli! *längtar*

Nu, åter till min första inlämningsuppgift!

1 kommentar:

Jonas sa...

Kan bara rekommendera den klockan! Den har motiverat många träningsrundor och det är väldigt kul och enkelt att jämföra sina framsteg! Hade ju tänkt att du skulle få testa den runt jul men vi hann ju inte ens ses... vart tog alla lediga dagar vägen? Och nu rullar allt på igen, jobb jobb jobb.. =/
Ååh så kul att åka till Alperna, ha det supertrevligt där och ät många nybakta baguetter till frukost! =D