torsdag, december 20, 2007

Jullov!?

..fickjag i tisdags, genom att vi hade sista föreläsningen då. men inte jullov i dess rätta bemärkelse. Jo jag vet att om man pluggar på universitet så är amn aldrig ledig, men lite julledigt måste man väl ändå kunna ha...? I vilket fall så är det ganska mycket på kursen som vi läser nu, så det blir en del plugg i jul...och igår kom nästa bakslag..klarade inte tentan på förra kursen så dte innebär att jag måste plugga till den också under jul och nyår, eftersom omtentan är då skolan börjar igen...blä! Så just nu på mitt 'schema' står hemtenta, förberedande av föreläsning och omtentaplugg som saker som måste göras...Dock tror jag attjag hinner skriva klart föreläsningen innan jul, det känns bra, sen får jag se hur mycket jag orkar göra på hemtentan...Nåväl, det löser sig alltid på nåt vis...eller hur??

Idag är ännu en pluggdag, men om ett tag hade jag tänkt smita in till stan och köpa de sista julklapparna och gå på jeansjakt...och även hinna med lite träning ikväll, lutar åt att det blir en springtur, är ju så pass milt här så...var är snön? var är julstämningen? Jo den brukar infinna sig när snön kommer...så än så länge har jag ingen julstämning, men det kommer då det börjar närma sig julafton=)

Annars då?
Jo, förutom lite mycket plugg så är det bara bra...mycket som händer, men mycket som är bra=) Ser fram emot jul och nyår....det ska bli skoj...

Nåväl åter till pluggandets värld några timmar till...

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, själv har man ju också jullov :P Låter lite finare än att vara arbetssökande ;)
Synd att snön försvann...men men. Jag är lycklig ändå nu när man blev faster å allt igen ;)