tisdag, april 08, 2008

Tuesday..

..inte igår som jag var här och bloggade litegranna, antar att ni saknat mig därute??;) Varken tid eller ork har funnits till att blogga senaste tiden...varför vet jag inte.
Men härkommer iallafall en uppdatering..

Jag är fortfarande kvar i södern, mitt kommande permanenta hem. Vi har ihelgen vart och kollat än en gång på kök, nästan bestämt oss helt och hållet plus kikat lite på golv, det blir stengolv i köket, svart...mycket fint! detta golv ska inhandlas i slutet av denna veckan tror jag det var. Sedan har vi funderat och klurat på tänkbara färger till alla rum, vad som passar vars etcetera...längtar tills renoveringen börjar=) Ja som ni märker så kretsar mycket kring lägenheten, inredning och renovering just nu...men jag ska försöka prata om annat än lägenheten också.

Igår och idag har jag vart på introduktion på mitt kommande sommarjobb, och det känns bra, idag fick jag nycklar, passerkort och namnbricka, så det verkar som jag ska jobba där i sommar=) Det är ett korttidsboende, en rehabavdelning, inte så tungt eftersom de boende ska försöka göra det mesta själva...men svårt att vänja av sig att inte hjälpa till för mycket, som mitt tidigare sommarjobb krävde nästan.. kom på en sak idag, fy va jag kommer sakna mitt gamla jobb och alla arbetskamrater, speciellt Emma och Camilla...iofs ska de inte jobba på prästis i sommar heller men iaf...vi hade en massa skoj mest hele tiden...bakade och donade en massa..eller hur Emma??=)

Och så har vi den där harvens cuppsatsen, det började så smidigt, hade världens motivation och gjorde massor..men nu är det precis som motivationen är helt borta och det känns bara drygt, speciellt att läsa litteratur och försöka hitta det mest relevanta ur den. Nåväl, kanske blir det lättare efter alla intervjuer som ska göras, lättare att snäva in lite mera...men ja, just nu står jag och stampar på ett och samma ställe...blä!

På tal om skolan och cuppsats kommer jag osökt in på jobb...jag har nu sökt 3 till jobb, spännande! Men oj va less jag är på att skriva om personligt brev hele tiden så det passar för tjänsten man söker...:P

Det känns väldigt overkligt att ta examen i juni (förhoppningsvis), känns som konstigt att helt plötsligt vara klar med skolan och söka jobb...det känns så vuxet..det är kanske dags att bli lite vuxen?? Näe...inte ännu...bara lite kanske..iofs påstår vissa att jag samlat på mig lite vuxenpoäng redan, men jag vet inte jag...=)

Nu är det House som gäller...

Min lilla Baggis=)
Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

klart ja saknar dig o bloggandet!
o svar ja, sommarn på prästis va grejer de, spev när vi bakade björnakakan ;) haha
kram kram

Jonas sa...

Hej på dig!
Lägenhet, renovering, examen, jobbansökan - helt klart vuxenpoäng! =) Kul att du verkar trivas där nere i smeten. Det var ett tag sen vi sågs nu, men vet du vad? - Linda och jag ska ner till Stockholm i helgen, så vem vet, vi kanske ses?

Camilla sa...

Emma: ja det var tider det, hoppas bakandet inför din födelsedag går bra.

Jonas: Tjing på dig mä, ja det var ett tag sen..på tok förlänge sen...jaså så ni ska till sthlm ihelgen? skoj=) Ja har ni vägarna förbi Södertälje så kan ni ju höra av er, det är nämligen där jag håller hus;) Ha det så skojjigt!