söndag, september 10, 2006

Å så vare söndagkväll...

..igen! Dagarna går så fort, veckorna går så fort och helgerna verkar gå ännu snabbare. Helgen har varit helt genommysig!=) Tog det mest lugnt och kryade på min förkylning förutom igår. Igår (lördag) umgicks jag me kompisar. Vi hade så kul, vi åt ute på restaurang, grymt god mat (tror jag, kände inte smaken såväl pga förkylningen) men jag vart mätt iallafall!=) Efter det vart det filmtajm och sen for några av oss ut och kollade läget på stan, och det var mkt folk ute. Kul men samtidgt blir jag lite lätt panikslagen, känns att man inte vart ute bland folk, inte så mycke folk på ett bra tag...men de va kul. Träffade på några som ja kände igen, men många okända också. Spännande är att se hur folk kan förändras på bara några år. Och hur folk beter sig and so on...

Jag borde ha pluggat en massa ihelgen, bara för att slippa läsa så mycket sen, men det har ja inte gjort. Dock känner jag inte så hemskt dåligt samvete över det ändå för kursen känns bra och den verkar bra så de ska nog gå bara bra!=) Försöker ändra min dåliga ovana att göra allt i sista minuten, går sisådär. Men jag har FAKTISKT läst 3 kapitel idag, så lite nöjd är ja allt ändå. Och så har jag hunnit med att tvätta å fixa i lägenheten. Ibland blir man effektiv, synd att det inte händer oftare bara. Snart börjar elitserien i hockey, lr snart å snart men inom en snar framtid iallafall, och jag ser fram emot första hemmamatchen, ska dit! Måste ju kolla in nya arenan och såklart heja på Modo!=) Det ska bli spännande=)

Som sagt, söndagkväll även kallad ångestdag. Kan iofs hålla med om att söndagar är lite tråkiga, men de kan vara en dag som man bara kan ta de lugnt på oxå, en integöranånting dag! Måndagar är värre, seeega..men men

Mitt eviga funderande på att fara ut i vida världen å resa har cirkulerat rätt friskt i mitt huvud idag, vart inne å kollat på en massa sidor om resor och läst olika personers berättelser och upplevelser om hur de har haft det och vad de vart med om. Fy vad det låter skoj, lutar nog att det blir någon slags jorden runt resa efter jag är klar me min utbildning, nån som vill hänga på? Jag vill, jag ska, så är det bara!

Och nu till ett väldigt stoort mnen ändå så litet problem, om en vecka är det val, och har jag nån aning om vad ja ska rösta på? NEJ! Samma visa varje gång det är valtider, är för dåligt insatt, iofs mitt eget fel. Har försökt sätta mig in i de olika partiernas punkter och vallöften, men om ett parti låter vettig på en punkt så låter de galet på en annan punkt. Man skulle få sätta ihop en del från varje parti, så skulle de bli ett jättebra parti..eller kanske inte...=) Nåväl, få väl bli veckans stora fundering och fråga, vad ska jag rösta på...

Näe, nu ska ja dra mig mot tv och film och ladda inför en ny vecka med nya utmaningar, nya tag och nya möjligheter!

Ett sista ord:
"Vi kan inte upptäcka nya oceaner
om vi inte har mod att förlora
kontakten med land"

Inga kommentarer: